Hopp til hovedinnhold

Entreprenørskap i USA

Ung forretningskvinne skriver på glass mens hun forklarer strategi til kolleger i oppstartsselskapFoto: Maskot, GettyImages
I USA er det kunnskap og kultur for entreprenørskap og forretningsbygging som vanskelig kan matches. Fra innovasjon, nytekning og skalering, til vekst og global ekspansjon, er amerikanske selskaper og gründere i verdensklassen når det gjelder å skape og bygge nåtidens og fremtidens suksessrike selskaper.

I 2021 ble det investert hele $330 milliarder i 17 054 avtaler i USA. Størstedelen av kapitalen til oppstartsselskaper blir investert fra Silicon Valley-området, med New York som en raskt voksende nummer to.

Våre kompetanse- og akseleratorprogrammer er bygget for å øke kunnskapen og gjennomføringskraften for norske oppstarts- og skaleringsselskaper, så de effektivt kan bygge sine selskaper og konkurrere internasjonalt.

Våre aktiviteter innen entreprenørskap i USA:

Nordic Innovation House (NIH)

  • Nordic Innovation House (NIH) er miljøer for nordiske entreprenører som gir tilgang til kompetanse, lokalkunnskap og nettverk for samarbeid og innsikt.
  • NIH er lokalisert i Silicon Valley

TINC (Tech Incubator) Silicon Valley

  • TINC er et kompetanseprogram for teknologiselskaper som ønsker å teste produktet mot et marked, og få økt kompetanse innenfor skalering og forretningsmodellering.
  • På TINC samles lovende nordiske startups og mentorer fra Silicon Valley i verdensklasse. Mentorene er eksperter innen risikovillig kapital, markedsføring, salg og skalering - og kjenner Norden godt. Du vil også møte likesinnede gründere som har oppnådd suksess i USA.

Entrepreneurial Marketing New York (EMNY)

  • Entrepreneurial Marketing New York (EMNY) er et kompetanseprogram for selskaper som er klare for internasjonal vekst og trenger å styrke sine interne systemer, markedsføring og salg for å kunne konkurrere og vokse internasjonalt.

Norwegian School of Entrepreneurship (Gründerskolen)

  • Norwegian School of Entrepreneurship (Gründerskolen) tar årlig imot 40 norske mastergradsstudenter i San Fransisco.
  • Formålet er å gi studentene en smak av gründervirksomhet, skape forståelse for lokal forretningskultur og stimulere til idéer som kan være av verdi i fremtiden.
Publisert :
Sist oppdatert :